W dniu 4 września 2020 r. odbyła się Rada Budowy nr 15.
Rada Techniczna nr 45
W dniu 31 sierpnia 2020 r. odbyła się Rada Techniczna nr 45. Najważniejsze tematy poruszane na naradzie:
- Protokół z poprzedniej narady został przyjęty bez uwag.
- Dokumentacja PSOR jest w trakcie weryfikacji przez tutejszy wydział BRD.
- Wykonawca złożył wniosek o przegląd dokumentacji Projekt Tymczasowej Organizacji Ruchu – zabezpieczenie wjazdów i wyjazdów oraz wycinki drzew. Dokumentacja jest w trakcie weryfikacji.
- Wykonawca przedłoży drugą wycenę robót dotyczących podłużnych szczelin między obiektami, z uwzględnieniem zmodyfikowanej technologii wykonania.
- Wykonawca przekazał Koncepcję Systemu Zarządzania Ruchem wraz z odpowiedzią na uwagi Inżyniera i Zamawiającego.
- Omówiono stan procedowania porozumień z gestorami sieci oraz nadleśnictwami.
- Trwają intensywne prace nad Projektami Konstrukcji Nawierzchni.
- Wykonawca systematycznie składa do weryfikacji zarówno STWiORB-y jak i Projekty Wykonawcze.
- Zaplanowano nowy termin Narady Roszczeń.
- Omówiono w skrócie występujące roszczenia.
- Omówiono sprawy finansowe.
- Omówiono sposób zagospodarowania drewna pozyskanego z wycinki poza terenem lasów państwowych.
Rada Techniczna nr 44
W dniu 24 sierpnia 2020 r. odbyła się Rada Techniczna nr 44. Sprawy omawiane na naradzie:
- Wyjaśnienia dotyczące odstępstw dla dróg powiatowych DP 1945O i DP 1949O.
- Uzupełnienie ponownego raportu oddziaływania na środowisko.
- Weryfikacja i zatwierdzenie Projektu Stałej Organizacji Ruchu.
- Wycena na wykonanie robót dodatkowych, tj. podłużnych szczelin między obiektami.
- Weryfikacja tabeli uzgodnień.
- Porozumienia z gestorami sieci oraz nadleśnictwami.
- Projekt Konstrukcji Nawierzchni.
- Stan procedowania roszczeń.
- Sprawy finansowe.
- Zasady funkcjonowania w czasie pandemii.
Rada Techniczna nr 43
W dniu 17 sierpnia 2020 r. odbyła się Rada Techniczna nr 43.
- Protokół z Rady Technicznej nr 42 został przyjęty bez zastrzeżeń.
- Wykonawca poinformował o wystosowaniu pisma do Powiatowego Zarządu Dróg w Oleśnie z prośbą o pozytywną opinię dotyczącą odstępstw dla dróg powiatowych DP 19450 i DP 19490.
- Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska prosi o uzupełnienie ponownego raportu oddziaływania na środowisko. Uzupełnienie zostanie dostarczone do dnia 21.08.2020r.
- Wykonawca przedłożył do zatwierdzenia Projekt Stałej Organizacji Ruchu.
- Procedowany jest temat podłużnych szczelin między obiektami. Trwa etap wyceny projektu.
- Konsultant weryfikuje wciąż tabele uzgodnień, które Wykonawca cały czas aktualizuje.
- Wykonawca przedstawił wzór uzgodnionego z ZDW Opole porozumienia dot. ciągu pieszo-rowerowego w ciągu DW 494.
- Zostało omówione spotkanie dotyczące Projektu Konstrukcji Nawierzchni, które odbyło się 10.08.2020 r.
- Przekazane dotychczas mostowe projekty wykonawcze zostały wstępnie zweryfikowane i przekazano robocze uwagi do uwzględnienia w kolejnej rewizji.
- Wykonawca systematycznie składa do weryfikacji Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, jak i Projekty Wykonawcze.
- Omówiono występujące roszczenia, co do których dokonano wstępnych ustaleń na Radzie Roszczeń.
- Omówiona zostało uczestnictwo nowego Podwykonawcy.
- Omówiono sprawy finansowe.
Rada Budowy nr 14
W dniu 10.08.2020 r. odbyła się Rada Budowy nr 14.
- Kamień Milowy nr 1 został zrealizowany w terminie zgodnym z WK, tj. – 20 marzec 2020 r. został złożony Wniosek o ZRID.
- Czas jaki upłynął w odniesieniu do Kamienia Milowego Nr 2 – wynosi 60,22%
- Czas jaki upłynął w stosunku do czasu na ukończenie – wynosi 39,84%.
- Zaawansowanie finansowe: 7,04% w stosunku do całości kontraktu oraz 76,61% w stosunku do etapu projektowego.
- Nie wniesiono uwag do protokołu z Rady Budowy nr 13.
- Na dzień Rady Budowy u pracującego przy inwestycji personelu, nie stwierdzono zakażeń COVID-19.
- Do czasu zakończenia procedur związanych z utrudnieniami z powodu pandemii obowiązuje Program Prac Projektowych rewizja 2.0.
- Przedstawiciel Wykonawcy – Projektant poinformował, że na dzień dzisiejszy jest w posiadaniu kompletu uzgodnień do PSOR.
- W chwili obecnej wnioski o odstępstwa tzw. drogowe oraz dot. kąta skrzyżowania linii kolejowej są procedowane przez UW w Opolu.
- Konsultant na bieżąco weryfikuje tabele uzgodnień, które Wykonawca cały czas aktualizuje.
- Przedstawiciel Wykonawcy – Projektant przekaże kompletną Koncepcję Zarządzania Ruchem do końca bieżącego miesiąca.
- Wykonawca przedstawi w najbliższym czasie wycenę na wykonanie dokumentacji projektowej i realizację podłużnych szczelin pomiędzy obiektami.
- Zawarte zostały porozumienia dot. wycinki drzew z Nadleśnictwa Lubliniec oraz z Nadleśnictwem Kluczbork.
- W miesiącu lipcu 2020 r. wykonywane były prace projektowe zgodnie z zaakceptowanym Programem Prac Projektowych w zakresie: procedowania wniosku o decyzję ZRID do UW w Opolu, procedowania wniosku o uzgodnienie środowiskowych warunków realizacji przedsięwzięcia przez RDOŚ w Opolu, procedowania wniosku o odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych „mostowych”, uzyskania odstępstw od ustawy o transporcie kolejowym do UW w Opolu oraz procedowania wniosków o odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych „drogowych” do UW w Opolu.
- Wykonawca przedłożył zaktualizowaną listę Specyfikacji Technicznych oraz Projektów Wykonawczych wraz ze stanem ich procedowania.
- Konsultant ocenił postęp prac jako dobry.
- Kierownik Projektu nie wniósł uwag do postępu prac i zaangażowania Wykonawcy.
- Omówiono sprawy finansowe.
- Omówiono występujące roszczenia.
- Omówiono sprawy organizacyjne wynikające z ogłoszonego stanu pandemii koronawirusa.
Rada Techniczna nr 42
W dniu 3 sierpnia 2020 r. odbyła się Rada Techniczna nr 42. Najważniejsze tematy narady:
- Zastępca Dyrektora ds. Inwestycji, po posiedzeniu Sztabu Zarządzania Kryzysowego dotyczącego stanu epidemii COVID19, które odbyło się w dniu dzisiejszym – poinformował, że GDDKiA O/Opole, w związku z wzrostem liczby zachorowań w kraju na COVID19, nie zmienia trybu prowadzenia Narad Technicznych i Budowy w ograniczonym składzie do 9 i uczestnictwem pozostałych przedstawicieli poprzez telekonferencję.
- Omówiono temat uzupełnienia Raportu Ponownej Oceny Oddziaływania na środowisko.
- Omówiono aktualny stan procedowania odstępstw od warunków technicznych tzn. drogowych oraz dot. kąta skrzyżowania linii kolejowej.
- Omówiono stan zaawansowania uzyskiwania uzgodnień i opinii do PSOR.
- Zamawiający przekazał swoje uwagi Konsultantowi dotyczące KSZR.
- Omówiono tabele uzgodnień, które Konsultant na bieżąco weryfikuje, a Wykonawca aktualizuje.
- Omówiono projekty przebudowy sieci elektroenergetycznych.
- Omówiono tematy związane z wycinką drzew.
- Poinformowano o ogłoszonym przetargu na ratunkowe badania archeologiczne.
- Omówiono listę STWIORB-ów do weryfikacji.
- Omówiono występujące roszczenia.
- Omówiono sprawy finansowe.
- Inżynier ocenił postęp prac projektowych jako zadawalający.
Rada Techniczna nr 41
W dniu 27.07.2020 r. odbyła się Rada Techniczna nr 41. Najważniejsze tematy narady:
- Nie zgłoszono uwag do poprzedniego protokołu z Rady Technicznej nr 40.
- Odstępstwa od warunków technicznych tzn. drogowych oraz dot. kąta skrzyżowania linii kolejowej są wiąż procedowane przez przedmiotowy Urząd.
- W przeciągu najbliższych 3 tygodni kompletny (zawierający konieczne opinie i uzgodnienia) Projekt Stałej Organizacji Ruchu zostanie przekazany Zamawiającemu.
- Tabele uzgodnień są na bieżąco weryfikowane przez Konsultanta.
- Weryfikowane są projekty drogowe dot. wzmocnienia podłoża i PKN, oświetlenia oraz rozbiórek obiektów kubaturowych.
- Na bieżąco weryfikowane są STWIORB-y.
- Omówiono występujące roszczenia.
- Omówiono sprawy finansowe.
Rada Techniczna nr 40
W dniu 20 lipca 2020 r. odbyła się Rada Techniczne nr 40. Najważniejsze tematy narady:
- Rada Techniczna odbyła się w siedzibie Zamawiającego w ograniczonym składzie do 9 osób, pozostali uczestnicy narady wzięli udział online (telekonferencja).
- Uzyskano od PKP PLK uzupełnienie uzgodnienia dotyczącego drogi DD12 wraz ze zjazdami (uzyskano komplet uzgodnień).
- Omówiono uzyskane warunki przyłączeniowe dla oświetlenia rejonu ronda R4.
- Otrzymano postanowienie o udzieleniu zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych w sprawie wymagań od odległości i warunków dopuszczających usytuowanie drzew i krzewów, elementów ochrony akustycznej i wykonania robót ziemnych w sąsiedztwie linii kolejowej a także sposobu utrzymania i urządzania zasłon odśnieżnych oraz pasów przeciwpożarowych dla naszej inwestycji.
- Trwa procedowanie Wniosku o udzielenie Decyzji ZRID.
- Omówiono lokalizację kamery na węźle Olesno.
- Przeprowadzono monitoring tabeli uzgodnień, która jest na bieżąco aktualizowana.
- Omówiono występujące roszczenia.
- Omówiono sprawy finansowe.
- Poinformowano o zmianie nazwy Wykonawcy Spółki z Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. na Kobylarnia S.A.
- Przedstawiono zmiany personalne.
Rada Techniczna nr 39
W dniu 13 lipca 2020 r. odbyła się Rada Techniczna nr 39. Najważniejsze tematy poruszane na naradzie:
- Rada Techniczna odbyła się online jako telekonferencja.
- Protokół z poprzedniej Rady Technicznej został przyjęty bez uwag.
- Wojewoda Opolski wydał postanowienie o udzieleniu zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych w sprawie wymagań od odległości i warunków dopuszczających usytuowanie drzew i krzewów, elementów ochrony akustycznej i wykonania robót ziemnych w sąsiedztwie linii kolejowej a także sposobu utrzymania i urządzania zasłon odśnieżnych oraz pasów przeciwpożarowych.
- Pozostałe odstępstwa od warunków technicznych tzw. drogowych są nadal w procedowaniu.
- Projekt Stałej Organizacja Ruchu jest w fazie wykończenia. Pozostały 3 elementy: ciąg pieszo-rowerowy w ciągu DW 494, poduszki zderzeniowe na Węźle Olesno i przekrój przez rondo R1.
- Konsultant na bieżąco weryfikuje także tabele uzgodnień, które Wykonawca cały czas aktualizuje.
- Zaplanowane zostanie spotkanie dotyczące omówienia rozwiązań projektowych zabezpieczenia podłużnych szczelin dylatacyjnych chroniących przed upadkiem.
- Omówiony został postęp realizacji STWIORB-ów.
- Omówione zostały występujące roszczenia.
- Omówione zostały sprawy finansowe.
- Konsultant ocenił postęp prac jako zgodny z PPP. Niewielkie opóźnienia są spowodowane sytuacją pandemiczną w kraju.
Rada Budowy nr 13
W dniu 6 lipca 2020 r. odbyła się Rada Budowy nr 13. Najważniejsze tematy poruszane na radzie:
- Kamień Milowy nr 1 został zrealizowany w terminie zgodnym z WK, tj. – 20 marzec 2020 r. został złożony Wniosek o ZRID.
- Czas jaki upłynął w odniesieniu do Kamienia Milowego Nr 2 – wynosi 55,97%
- Czas jaki upłynął w stosunku do czasu na ukończenie – wynosi 37,02%.
- Nie wniesiono uwag do protokołu z Rady Budowy nr 12.
- Na dzień Rady Budowy u pracującego przy inwestycji personelu, nie stwierdzono zakażeń COVID-19.
- Do czasu zakończenia procedur związanych z utrudnieniami z powodu pandemii obowiązuje Program Prac Projektowych rewizja 2.0.
- W dniu 30.06.2020r. Wojewoda Opolski wydał obwieszczenie o wszczęciu postępowania dotyczącego wydania Decyzji ZRID na budowę obwodnicy Olesna.
- W chwili obecnej wnioski o odstępstwa tzw. mostowe i drogowe procedowane są przez UW w Opolu.
- Konsultant na bieżąco weryfikuje tabele uzgodnień, które Wykonawca cały czas aktualizuje.
- W miesiącu czerwcu 2020 r. wykonywane były prace projektowe zgodnie z zaakceptowanym Programem Prac Projektowych w zakresie procedowania i uzupełniania wniosku o decyzję ZRID do UW w Opolu oraz odstępstw.
- Na dzień 30.06.2020 r. Wykonawca przesłał do weryfikacji 18 STWIORB-ów
- Konsultant ocenił postęp prac jako zadowalający.
- Kierownik Projektu nie wniósł uwag do postępu prac i zaangażowania Wykonawcy.
- Omówione zostały sprawy techniczne i projektowe.
- Omówiono sprawy finansowe.
- Omówiono występujące roszczenia.
- Poinformowano o zmianie adresu biura budowy Wykonawcy.
- Omówiono sprawy organizacyjne wynikające z ogłoszonego stanu pandemii koronawirusa.